دیدبان

"همکاری مشترک" سپاه و دولت برای بارورسازی ابرها تدوین شد

"همکاری مشترک" سپاه و دولت برای بارورسازی ابرها تدوین شد

دیدبان؛ رضا اردکانیان وزیر نیرودرباره همکاری این وزارتخانه با نیروی هوافضای سپاه در حوزه بارورسازی ابرها گفت: بارورسازی ابرها یک پروژه سالیان دراز وزارت نیرو است و مرکزی هم در این زمینه فعال است و کشورهای خشک و نیمه خشک نیز از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.

وی افزود: درباره حوزه و میزان تاثیر این فرآیند، نیازمند سال‌های متمادی استفاده و محاسبات لازم و رسیدن به یک درصد قابل اعتماد برای اثر بخشی هستیم که این موضوع  درحال انجام است.

وزیر نیرو تاکید کرد: از سال گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اعلام امادگی کرد که به مرکز بارورسازی ابرها کمک کند. در این حوزه، طرح یک همکاری تدوین شده و امیدوار هستیم که اثربخشی آن در مقابل انرژی که برای آن صرف می‌شود مناسب باشد.

اردکانیان تصریح کرد: امسال به دلیل شرایط بارش و نزولات خوبی که داریم شاید این بحث در افکار عمومی خیلی جذاب نباشد ولی اصل موضوع این است که ما به عنوان یک کشور خشک و نیمه خشک راهکار و فناوری‌ها برای تامین آب از جمله بارورسازی ابرها، استفاده از پساب تصفیه شده، شیرین کردن آب دریا و حتی مطالعاتی که راجع به استفاده کمی و کیفی آب ژرف است، از نظر دور نمی‌کنیم.

آذرماه امسال بود که سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه از توافق با وزارت نیرو برای استفاده از 4 پایگاه پهپادی و یک پایگاه هوایی این نیرو در جهت کمک به بارور سازی ابرها خبر داد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان